Hur skriver man en dikt?

Jag fick en förfrågan idag.. "Hur skriver man en dikt?"
Jag sa då "såhär:"

En man..
Stod bakom en björk..
Jag visste inte om jag skulle våa gå fram till honom..
Jag kände igen honom från någonstans..
Jag stod och glodde på honom tills jag såg att han började gå emot mig..
Jag blev generad och tittade bort..
Försökte skymma mig själv genom att vänta på mig..
Men hur dum får man va?

Han pickade på min axel, och innan jag visste ordet av det, hade jag hans mjuka läppar emot mina..
Jag öppnade mina ögon..
Där var hans gröna ögon..
Han var lite längre än mig..
Inte mycket..
Mörkhårig..
Och sedan när jag kände hans tungspets mot min..
Tog jag ett steg bak..
Jag kände mig rädd..
Jag kände rädslan växa innom mig..
Och sedan när han kramade om mig..
Så kände jag mig plöttsligt trygg..

Jag log mot honom och frågade vad han hette..
Men han bara vände sig om och gick..

Och det var där jag vaknade från min dröm..
Som om det skulle hända i verkligheten fnyser jag åt mig själv och kliver upp ur sängen..

Texten bara flödade.. Men så lätt är det egentligen inte.. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0