23:dje

Nu är det 1 dag kvar innan julafton! Det är sjukt.. För att bjuda in julkänslan så skapade jag en jullista imorse. Sedan for pappa på ica maxi för att köpa skummtomtar, julmust och lite ingredienser. Vi ska nämligen baka knäck med nougat i, iscoklad (ljus) och tryfflar! Idag bad pappa mig att skapa en jullista, för första gången på evigheter lyssnar vi på julmusik ihop, bakar tillsammans och försöker skapa en julkänsla. Klart hade jag redan förberett en jullista och tagit fram en massa recept :).

För två dagar sedan åt jag en saffranssemla och den var så underbart god! Nu när jag har en ny hårddisk kan jag äntligen lägga in bilder! Så här kommer den ;)



Jag gjorde ju ett nytt försök med knäcken, det blev mer kola.. För att jag hade glömt att köpa formar.. Men det gjorde ju ingenting :). Har också gjort ischoklad på marabou, vilket blev grymt gott! Men man nöjer sig med en, hehe.

Ska städa lite till innan Celina kommer och så ska jag förbi tvättstugan och hämta all tvätt =). Men jag bloggar mera sedan, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0