Just like a criminal

Jag vet inte om det här är så bra, men just nu kan jag inte alls sova. Klockan är 4.40 här och jag ligger bara och tänker.. Imorgon när jag kommer hem så ska jag ta på mig skorna och jogga av mig all ilska och alla känslor. Jag tror aldrig att jag varit såhär arg på länge? Det känns i alla fall inte så, eller jag vet inte om jag är arg? Det känns bara så bra att tänka tanken på - Ösregn, Lera, Åska - Åh, det skulle kännas så bra att få springa i ett sådant väder just nu..


Jag känner sanden bränna under fötterna..
Jag känner ett sandkorn mellan tårna..
och jag försöker borsta bort det lite diskret då jag går förbi dig..
Jag tittar på molnen..
Ser om de bildar något..
Målnen bildar en drake..
Och jag tänker att en dag..
Kommer draken lära mig flyga..

"Jag såg ett moln som liknade en drake idag.."
"Jag med, det kanske har flygit till dig..?"

(Jag minns inte hur dikten var.. Jag behöver en påminnelse..)


Draken har försökt att lära mig flyga..
Men utan dig så går det inte alls bra..
Jag lär mig att krascha..
Jag lär mig förstå..
Jag lär mig känna..
Jag lär mig tänka..
Aldrig har det känns som en evighet..
En evighet från dina armar att omfamna mig..

Det som du sa..
Det du gjorde..
Det du visade..
Som jag trodde att jag förstodde..
Visade sig vara helt fel..

Jag tänker nu ta ett steg bak..
Jag tänker nu backa..
Om du inte alls vill att jag ska gå..
Får du ta min hand och lära mig förstå..

Förstå att de jag säger är en lögn..
Om inte så..
Får du omfamna mig och låta mig veta sanningen..

© Anneli Persson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0