Grattis!

4 år!

Jag har varit på stan och köpt rosor idag och jag har bakat kladdkaka. Kladdkakan blev sliskigt god! Jag hade inget recept så jag slängde i rimliga mängder. Jag tycker att man ska dela med sig av sina recept, så här får ni det jag bakar efter:

Ugnen på 165 °C

100 g Smör
3 dl socker
1 ½ dl vetemjöl
3 msk kakao
2 ägg
ca 1 msk vaniljsocker

Blanda ägg med socker och vaniljsocker, sedan slänger du i vetemjölet. Häll i smöret och kakaon och blanda. Sedan så ställer du in formen i ugnen. Vispa grädde till om du vill, kakan ska vara inne 20 min. Sedan tar du ut kakan och ställer ut den tills den stelnat. Eller, kallnat ;).

Jag var ju och hämtade arbetskläderna och så också.. Sjukt drygt, usch. Min lediga dag började aldrig :(. Imorgon ska jag upp 5, toppen. Jag peppar!.... Inte! Bilder kommer snart!

Tillägg: Hur kunde jag glömma att skriva vad vi firar!? Pappa och hans fru har varit gifta i 4 år, idag!! Sjukt så tiden går snabbt :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0