It's nothing to cry about.

Dag 3

Man håller vad man lovar, för gissa vem som hade med sig kameran idag!? Jag har faktiskt fotat vårt arbete idag! Även lite i bilen på väg till tavelsjö, där vi fixade rören i köket. Vi åt på Nolia restaurangen idag och klart blev man bjuden ;) Lyx! Vi fick fransk löksoppa med riven cheddarost och små stekta rostade bröd bitar (de har ett namn, men glömde bort vad..) Sedan så fanns det även pannbiff att äta och kyckling med bacon och lite småsaker. Löksoppan var absolut godast!

Här kommer bilder från dagen:

Här är då Tavelsjöskolan som vi var på och jobbade.

På väg hem för att köpa material var vädret riktigt fint..





Här ser ni då rören som vi skulle fixa. Dom i köket ville ha rören upp
från golvet så att de skulle kunna städa där under. Sedan så ser ni ju
hur fult det högra röret är med en "nödlösning" med en snutt plast slang
i slutet. Jag kom med idén att byta hela det högra röret och förlänga
det vänstra med en bit rör. Det skulle då stå stabilt på brunnen men
Tommy ville hitta en lösning att hänga upp rören.


Det fanns speglar i taket, så medan jag väntade på att Tommy skulle
bli klar med att kapa ett rör så att jag skulle få sätta fast den nya
kopplingen, drog jag fram kameran.

Här ser ni då att vi bytt ut hela det högra röret med nytt kopparrör.
Vi har en ny koppling där och det blev mycket snyggare än innan. Det
tjockare röret satte vi fast en mutter och en bit rör för att förlänga det
hela. Sedan så borrade vi i metallen på sidorna och skruvade fast en
järn sak, för att kunna hänga upp rören från marken.

Vi hade förkorta järn grejer så att jag kom på världens smartaste
nödlösning. Att pressa ihop en bit av 22ans rör och borra i båda ändarna
för att få fast röret över golvet, lite lutandes ned mot brunnen så att
vattnet skulle kunna rinna igenom. Blev inte jättefult heller ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0