Kano

Idag var jag förbi mamma, vi såg massa massa avsnitt av solsidan. Lagade en JÄTTE GOD mat tillsammans, det var som tacos fast någon jättegod gratäng till.. Eller vad det nu var :). Sedan när vi stod och diskade sjöng vi kano - Vi började med "broder Jacob" Men det slutade med en massa skratt! Då ville jag att vi skulle sjunga något annat så mamma föreslog "Lilla snigel". Men hon frågade vart man i så fall skulle komma in. Så jag börjar som vanligt "Lilla snigel (sedan med en väldigt låg basröst och en helt annan melodi) lilla snigel". Vi börjar skratta och jag la mig på marken och höll på att dö! (Ja så roligt var det!).

Sedan på bussen på väg hem till mig (innan jag skulle till mamma). Ett litet barn på bussen försöker läsa "stannarskylten" som sitter bakom mig med sin syster och pappa. Hans pappa hjälpte till lite och det lät såhär:

Pojken: Stoppar?
Pappan: Sta..
Sonen: Sta..
Pappan: N..
Sonen: N..
Pappan: N..
Sonen: N..
Pappan: aar..
Sonen: arrrr.... Stoppar?
Pappan: Stannar :) ****
Pojken: Stannarrrrr... rrrr... Stopparrr..
Pojkens syster avbryter och säger: Pappa jag åt ingen soppa till lunch..

Jag skrattade en hel del inombords..

Med det säger jag godnatt! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0