Busskort

Fy på mig

Sov extra länge idag för att jag tyckte att det skulle bli skönt. Men inser nu att jag måste skynda mig. Jag har 45 min på mig nu att vakna till, äta frukost, klä på mig och fixa mig. Inte härligt alls! Men jag får skylla mig själv som ställde klockan såhär sent. Men jag får ta igen all sömn imorgon då jag börjar 12, det är bara att lägga sig tidigt och vakna sent ;).

Igår fixade jag busskort äntligen, så jag ska lämna tillbaka moppen och börja med bussen. Härligt att inte behöva gå eller något sådant. Bara skönt att åka buss, men jag är riktigt irriterad på skolan. Förstår inte varför dom är så sträng med 6 km? Jag har 4.8 km till skolan och behöver då lägga ned övar 400 kr för ett månadskort!? Det tycker jag är lite småtaskigt, eftersom att jag betalar med mitt studiebidrag.

Aja, nu har jag inte mera tid att sitta här och babbla. Måste göra mig klar så att jag inte missar bussen! Ellära idag, det ogillas. Eller nej, klasskamraterna är så sköna så det funkar :D. Så, jag bloggar senare. Nu ska jag skynda på, Puss Puss!




Kommentarer
Postat av: Daniel "Mouse" Eriksson

Tyvärr är det inte skolan som bestämt 6km gränsen, det är bussbolaget. Det är även dom som räknar på hur långt du har till skolan. Om jag var du så hade jag skaffat fram och mätt själv eftersom dom suger på att mäta.

2010-10-05 @ 08:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0