Fuck you

Har nu varit på praktik i 2 dar. Så många minnen som kommer tillbaka! Jag känner att jag är lite på deras nivå när jag sitter där och spelar spel eller leker ute med dem. Rullar i snöhögar och massa. Men dom är otroligt smarta, guud.. Så smart var fan inte jag när jag var liten!

Dag 1. Dagen började med idrott med 1orna. De lekte en lek som heter "Familjen ohlsson", som jag kommer ihåg att jag lekte när jag var liten. Men direkt så var det någon som la in en taskig kommentar. En tjej (faktiskt väldigt spe) blev "hunden Felix". Sedan så säger en kille:
- Vet du varför du blev hunden Felix?
- Nää?
- För att du är fet - fe(t)lix.


Ingen lärare märkte detta. Jag trodde dock det, men jag har glömt bort hur blinda lärare kan vara. Sedan skulle de leka spökboll och ni kommer ihåg när man blev träffad - men inte ville erkänna. Gud vad mycket tjafs det blev! Sedan fanns det en kille där som aldrig fick bollen. Så jag gick iväg och tröstade honom, fick honom att vara med lite på slutet. Ja och innan det så tröstade jag en tjej som sa att hon typ bröt foten - men var med 5 min senare.
Ja, sedan var det fritids. Spel och annat kul. Slapp och skön dag :). Men alla namn man måste lära sig!

Dag 2. Här började dagen med fritids med bananerna (de är uppdelade i apelsiner och bananer - haha). Där satt jag bara och tog det lugnt, försökte lära känna barnen och så. Efter det åt vi lunch och precis, efter lunchen. Var det utelek! Jag drog på mig en massa kläder för att kunna springa omkring med de söta barnen. Men när jag skulle ta på mig skorna. Blev jag attakerad av typ 5 tjejer som sa att dom ville krama mig och att jag ver deras mamma och grejer. Sedan när vi gick ut.. För att skaka av mig alla barnen som typ hängde i armar och ben. Fick jag de att tävla med mig till en stor snöbacke, över den. Jag kom typ först upp, sedan skulle alla rulla ned med mig. Så jag rullade med var och en, blev yrare och yrare. Sista gången jag rullar ned, ringer klockan in och jag kunde inte gå rakt!

Alla sprang in och så hade jag fritids med apelsinerna. Ännu mera spel och lek! Sedan blev det bara utelek, mellis och fritids - Då vi gjorde fönster-katter. Jättesöta! Kan se till att kanske fota dem :].

Justja! Det pinsammaste var ju när jag satt och spelade spel med några barn.. Råkade spilla ut hela min kopp med kaffe! Sjukt pinsamt, alla sprang med papper hit och dit och det blev som värsta hönsgården! Sedan slickade ett barn från stolen och sa att hon ville ha mer? Några barn sprang omkring och skrek och allt.. Sjukt knas x).

Nu har jag inget mer att berätta, krampen har spridit sig ut i händerna. Så nu ska jag gå och borsta tänderna och krypa i säng. Men god natt på er! Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0