Godmorgon 2011!

Hej och godmorgon alla människor!

Igår så firade jag och pappa hos min gudfar och gudmor :). Det var riktigt trevligt att vara där, dock så åt vi sjukt mycket! Det var som maträtt på maträtt och sedan 3 efterätter med snacks? Vi spelade alfapet vid 10 tiden och var klar halv 2. Men vi hade riktigt roligt!

När vi satt och spelade (i slutet av spelet). Så börjar få slut på brickor, så jag la fram en lakris och sa "lakris-zon", gudfar lägger fram en choklad och säger "choklad-päls". Pappa avbryter med "jag försöker koncentrera mig och ni slänger och flänger med choklad och lakris.." Sedan spårade det.. Ganska mycket XD Men det var kul!





Förätt..

Det var rom, räkor, kungslax?, pressad citron och en
"rostad macka" stekt i smör.


Också någon slags förätt..

Kikärtor, mozzarella och någon slags
sallad.


Varmrätt..

Potatis, morötter och palsternacka ("stekt" i ugn),
Något nötkött (rygg tror jag det var) och svampsås.


Efterätt...

Pannacotta med vaniljsmak, plommon och
aprikoser.


En till efterätt..

Ananas, flamberade russin och sprit?

Sedan fick vi chips, godis, naturgodis och efter det en toast! Så det blev en hel del ätande ;).




Ville, deras ena hund. Stod och myste sig mot mitt ben, underbar hund :blush:.



Min gudfar - *Fotokrig*



Där har vi champagnen, smakade vitt vin.. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0